zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Łomiankach

Rada Miejska w Łomiankach Transmisje z obrad Rady

XI Sesja Rady Miejskiej Łomiankach w dniu 26 lutego 2025 roku

Czas publikacji: 28 dni 20 godzin temu
Długość nagrania: 03:41:50
Liczba odtworzeń: 253
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XI Sesji Rady Miejskiej w Łomiankach - 26 lutego 2025

Obrady XI sesji Rady Miejskiej w Łomiankach rozpoczęły się o godzinie 17:00. Na sali obecnych było 19 radnych, co stanowiło kworum do podejmowania uchwał. Przewodniczący Rady, witając zebranych, zaprezentował porządek obrad, który obejmował 15 punktów, w tym m.in. zmiany w budżecie gminy, powołanie nowego skarbnika oraz zmiany w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.

Punkt 1: Otwarcie sesji

Obrady rozpoczęto od przywitania wszystkich obecnych oraz poinformowania o transmisji sesji. Przewodniczący przedstawił porządek obrad, który został jednogłośnie przyjęty.

Punkt 2: Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łomianki

Pani Skarbnik Hanna Dąbrowska przedstawiła projekt uchwały dotyczący zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2025-2034. Mówiła o zwiększeniu dochodów i wydatków o kwotę 1,326,283.45 zł. Projekt został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Budżetową. W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie (19 głosów za).

Punkt 3: Zmiany w uchwale budżetowej gminy Łomianki na rok 2025

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej, które dotyczyły m.in. dotacji na dofinansowanie boiska. Uchwała została również pozytywnie zaopiniowana przez Komisję Budżetową i przyjęta jednogłośnie (19 głosów za).

Punkt 4: Powołanie Skarbnika Gminy Łomianki

W związku z odwołaniem Pani Hanny Dąbrowskiej na emeryturę, burmistrz Tomasz Dąbrowski zaproponował powołanie Pani Barbary Nolbrzak na stanowisko skarbnika. Pani Nolbrzak przedstawiła swoje doświadczenie zawodowe. Po dyskusji, uchwała została przyjęta (12 głosów za, 8 wstrzymujących się).

Punkt 5: Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego

Punkt został zdjęty z porządku obrad na wniosek burmistrza, który wskazał na konieczność dopracowania projektu.

Punkt 6: Umowa najmu nieruchomości

Przedstawiono projekt uchwały dotyczący wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu z dotychczasowym najemcą. Projekt został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Techniczną i jednogłośnie przyjęty (19 głosów za).

Punkt 7: Zmiana przebiegu ulicy Przystań

Naczelnik Wydziału Geodezji Piotr Kowalski przedstawił projekt zmiany przebiegu ulicy Przystań. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (20 głosów za).

Punkt 8: Zmiana uchwały dotyczącej dotacji dla szkół

Pani Naczelnik Anna Grabowska przedstawiła projekt zmiany uchwały w sprawie dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół. Uchwała została pozytywnie zaopiniowana i przyjęta jednogłośnie (20 głosów za).

Punkt 9: Zmiana programu Profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

Pani Naczelnik Agnieszka Bieniek zaprezentowała projekt zmiany programu. Uchwała została przyjęta (19 głosów za, 1 wstrzymujący się).

Punkt 10: Zmiana uchwały dotyczącej przystąpienia do Stowarzyszenia Między Wisłą a Kampinosem

Projekt uchwały dotyczący przystąpienia do stowarzyszenia został przyjęty (18 głosów za, 0 przeciw, 2 wstrzymujące się).

Punkt 11: Plan pracy Komisji Rewizyjnej

Punkt został zdjęty z porządku obrad na wniosek burmistrza.

Punkt 12: Sprawozdanie z działalności burmistrza i przewodniczącego

Przewodniczący Rady i burmistrz przedstawili sprawozdanie z działalności między sesjami. Wspomniano o organizacji spotkania z Klubem Sportowym Łomianki.

Punkt 13: Wnioski i zapytania mieszkańców

Mieszkańcy zgłosili kilka kwestii dotyczących bezpieczeństwa na ulicach, w tym na ulicy Kamińskiego. Apelowano o zwiększenie kontroli i egzekwowanie przepisów ruchu drogowego. Pani radna podkreśliła potrzebę szybkiej reakcji na zgłoszenia mieszkańców oraz poprawy komunikacji między urzędem a mieszkańcami.

Punkt 14: Wolne wnioski radnych

Radni poruszyli kwestie związane z organizacją pracy komisji, w tym wnioski o odwołanie przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Wnioski dotyczące bezpieczeństwa na ulicach oraz organizacji ruchu zostały zgłoszone do dalszego rozpatrzenia.

Punkt 15: Zamknięcie obrad

Obrady zakończono o godzinie 21:00, ustalając datę kolejnej sesji na 27 marca 2025 roku.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje