zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Łomiankach

Rada Miejska w Łomiankach Transmisje z obrad Rady

IX Sesja Rady Miejskiej w Łomiankach w dniu 19 grudnia 2024 roku

Czas publikacji: 88 dni 13 godzin temu
Długość nagrania: 05:33:06
Liczba odtworzeń: 394
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

IX Sesja Rady Miejskiej w Łomiankach - 19 grudnia 2024

W dniu 19 grudnia 2024 roku odbyła się IX Sesja Rady Miejskiej w Łomiankach, na której poruszono szereg istotnych tematów dotyczących budżetu Gminy oraz planów zagospodarowania przestrzennego. Poniżej przedstawiam streszczenie posiedzenia w oparciu o porządek obrad oraz wypowiedzi uczestników.

1. Otwarcie sesji

Sesję otworzył Przewodniczący Rady, witając Burmistrza Tomasza Dąbrowskiego, Sekretarz Judytę Niedźwiedź oraz Skarbnik Hannę Dąbrowską. Zostało stwierdzone kworum, a obrady rozpoczęto od przedstawienia porządku obrad.

2. Zmiana wieloletniej prognozy finansowej Gminy Łomianki na lata 2024-2034

Pani Skarbnik Hanna Dąbrowska przedstawiła zmiany w prognozie finansowej, które obejmowały m.in. zwiększenie dochodów i wydatków. Komisja Budżetowa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, który został przegłosowany i przyjęty jednogłośnie.

3. Zmiany w uchwale budżetowej Gminy Łomianki na rok 2024

W kolejnej części Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w uchwale budżetowej, które również zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję Budżetową. Po dyskusji uchwała została przyjęta.

4. Ustalenie wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2024

Pani Skarbnik zaprezentowała plan wydatków niewygasających, który obejmował m.in. usługi odbioru odpadów. Uchwała została pozytywnie zaopiniowana i przegłosowana.

5. Wieloletnia prognoza finansowa Gminy Łomianki na lata 2025-2034

Pani Skarbnik przedstawiła projekt prognozy finansowej na lata 2025-2034, który przeszedł pozytywnie przez komisje i został przyjęty przez Radę.

6. Budżet Gminy Łomianki na rok 2025

Burmistrz Tomasz Dąbrowski zaprezentował projekt budżetu na 2025 rok, wskazując na wzrost dochodów i wydatków. Po dyskusji budżet został przegłosowany i przyjęty.

7. Ulgi w spłacie należności o charakterze cywilno-prawnym

Pani Skarbnik omówiła projekt uchwały dotyczący zasad udzielania ulg w spłacie należności. Uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Komisję Budżetową i przyjęta przez Radę.

8. Dofinansowanie poprawy efektywności energetycznej placówek oświatowych

Pani Naczelnik Aleksandra Jankowska przedstawiła projekt uchwały intencyjnej dotyczący dofinansowania termomodernizacji. Uchwała została przyjęta.

9. Zmiana uchwały dotyczącej podwyższenia kapitału zakładowego spółki KMŁ

Pan prezes KMŁ, Paweł Gutkowski, przedstawił powody zmiany przeznaczenia środków na zakup nowych autobusów. Uchwała została pozytywnie zaopiniowana i przegłosowana.

10. Strategia rozwiązywania problemów społecznych Gminy Łomianki na lata 2024-2030

Pani Dominika Kowalczyk-Ptasińska przedstawiła strategię, która została pozytywnie zaopiniowana przez Komisję Społeczną i przyjęta przez Radę.

11. Zaopiniowanie projektu planu ochrony dla Kampinoskiego Parku Narodowego

Pan Naczelnik Łukasz Fabrowicz omówił projekt planu ochrony, który przeszedł pomyślnie przez wszystkie etapy opiniowania. Rada jednogłośnie zaopiniowała projekt pozytywnie.

12. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Rolniczej w Dziekanowie Polskim

Pan Naczelnik przedstawił projekt planu, który przeszedł przez konsultacje. Po omówieniu uwag, projekt został przyjęty przez Radę.

13. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Kiełpin Zachód

Pan Naczelnik przedstawił projekt planu, który również przeszedł przez konsultacje. Rada pozytywnie zaopiniowała projekt, mimo zgłaszanych uwag przez mieszkańców.

14. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Rolniczej w Dziekanowie Bajkowym

Podobnie jak w poprzednich punktach, projekt przeszedł przez konsultacje i został pozytywnie zaopiniowany przez Radę.

15. Sprawozdanie przewodniczącego Rady i Burmistrza z działalności między sesjami

Przewodniczący Rady oraz Burmistrz przedstawili sprawozdania z działalności w okresie między sesjami.

16. Wnioski i zapytania mieszkańców

Podczas sesji mieszkańcy zgłosili szereg uwag dotyczących stanu dróg oraz jakości wykonanych prac budowlanych. Władze Gminy zobowiązały się do analizy zgłoszonych problemów i odpowiedzi na pytania mieszkańców.

17. Wolne wnioski Radnych

Radni zgłosili różne uwagi dotyczące budżetu, inwestycji oraz planów na przyszłość. Sesja zakończyła się życzeniami świątecznymi i zaproszeniem na kolejne posiedzenie.

18. Zamknięcie obrad

Sesja została zamknięta przez Przewodniczącego Rady.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje